Varför ska du vara med på Venture Arena?

Med mindre än en månad kvar till Venture Arena MatchUp följer vi upp med Beata som med sin expertis inom den digitala världen modererade Venture Arena Live den 11 maj på ett fantastiskt sätt.

Beata, vad är ditt största “take away” från Venture Arena Live?

Det jag främst tar med mig från Venture Arena Live är hur ett bolag kan vara så mycket mer än vad som syns på papper. När man träffar och lyssnar på ett bolag det här sättet inser man att storleken på bolaget verkligen inte har någon betydelse för dess kraft och idéer, vilket jag tycker är himla häftigt.  Något som kan tyckas borde vara en självklarhet men många tror att bara för att man är liten till storleken så finns man inte på riktigt och Venture Arena Live bevisar motsatsen.

Vad skulle du vilja bidra med som person eller med ditt företag för att antingen hjälpa de bolag som var med eller stötta i andra innovativa projekt?

Jag ser att jag personligen skulle kunna göra störst skillnad för bolagen som matchmaker. Jag har ett brett nätverk så jag skulle kunna bjussa på att koppla ihop olika personer. Om någon söker en viss kompetens så letar jag gärna i mitt nätverk efter rätt person.  

Vilka tips och råd vill du ge till de som vill starta ett bolag?

Våga tro på att just dina idéer är värdefulla för andra! Håll inte heller dina ideer för dig själv för läng utan gå snabbt gå ut och berätta vad du har på gång. Ju tidigare du berättar för andra ju mer hjälp och feedback kan du få från andra. Viktigt här är också att du lär dig att be om användbar feedback, dvs fråga inte bara om något är bra utan varför det är bra. Sök inte efter uppmuntran utan efter sådant du behöver ha svar på.

Varför är Venture Arena och liknande events viktiga tycker du?

Fokuserade event som Venture Arena Live hjälper en att snabbare hitta rätt. Det är alltid bra med en kontext eftersom man då får ett urval av människor som är intresserade av samma sak. Kontext är som ett förstoringsglas när det gäller att hitta rätt.

Har du några sista ord du skulle vilja dela med dig av till nystartade bolag?

Gör aktivister av era kunder! Sätt dom i arbete genom att låta dom själva berätta vad de vill ha för värde och varför.